Zoekwoordenonderzoek en menustructuur

De tijd van zoekwoorden spammen is nu echt wel over. Een zoekwoordenonderzoek doe je dan ook niet "slechts" voor SEO of SEA doeleinden. Je krijgt een indicatie van het zoekgedrag van potentiële klanten en de mate waarin je website hier op dit moment op aansluit. Ook biedt een zoekwoordenonderzoek een leidraad om je content uit te breiden; je ontdekt wat voor vragen er spelen bij je klanten, zodat je hier antwoord op kunt geven in zowel je on- als offline uitingen. En je wilt wel nog steeds relevanter zijn dan je concurrenten. Niks niet spammen dus, anticiperen! Hieronder lees je mijn aanpak voor een zoekwoordenonderzoek en een menustructuur.

Mijn aanpak

Voordelen van een zoekwoordenonderzoek en een menustructuur advies 

Ik breng in kaart hoe je je website op dit moment hebt ingedeeld en welke zoekwoorden je relevant vindt

1.

Vervolgens onderzoek ik deze zoekwoorden, hoeveel erop wordt gezocht en hoe zich dit verhoudt tot hoe concurrenten deze zoekwoorden inzetten

2.

Ik maak een lijst met de meest relevante zoekwoorden en bepaal aan de hand hiervan de menustructuur voor je website 

3.

Ik neem in deze structuur ook zoekwoorden mee die je kunt inzetten voor uitbreiding van content, zoals input voor blogs, video's en veelgestelde vragen

4.

  • Het is dé manier om snel je doelgroep te leren kennen

  • Een betere basis voor je website is er niet 

  • Het biedt handvatten voor verdere contentuitbreiding (blogs, FAQ, nieuwsbrieven, e-mailmarketing)