Een greep uit mijn

portfolio

VanWonen - Morux

VanWonen is een gebieds- en vastgoedontwikkelaar. De afgelopen tijd is het bedrijf druk geweest met de ontwikkeling van een digitaal platform, waarin zowel een CRM systeem is verwerkt als de gehele digitale klantreis. Dit maakt het (ver)huur- en (ver)koopproces voor betrokken partijen aanzienlijk eenvoudiger en efficiënter. Ik heb bijgedragen aan het schrijven van een LinkedInblog ter introductie. Lees het hier

50+ Adviescentrum

50+ Adviescentrum heeft als doel om het werkgeluk van (junior en senior) werknemers te vergroten, om zo verloop en verzuim te beperken. Hiervoor is een buddy systeem ontwikkeld, waarbij junior en senior werknemers aan elkaar worden gekoppeld en samenwerken. Een dergelijk systeem is niet heel eenvoudig te introduceren bij bedrijven, omdat het al snel doet denken aan recruitment en veel bedrijven worden al flauw van de talloze recruiters die dagelijks contact zoeken. Zodoende is er een campagne bedacht, waarbij in drie delen een brief op de bus wordt gedaan. Allereerst een kaart met een opvallende boodschap, vervolgens een cv + motivatiebrief van de “ideale werknemer” (een jonge hond van 20 met 30 jaar ervaring) en vervolgens een informatiefolder.

Teamy

Veel amateursportteams coördineren wekelijks wie wel of niet aanwezig is bij trainingssessies en wedstrijden en dit gebeurt vaak via Whatsapp-groepen. Teamy is een app waarmee je je aanwezigheid kunt aangeven en je ontvangt ook meldingen als je dit nog niet hebt gedaan. Op die manier is elke teamgenoot altijd op de hoogte. Wedstrijdschema's zijn ook inzichtelijk en kunnen eenvoudig worden geïmporteerd. Erg leuk om de inhoud voor de app te schrijven! Teamy is bovendien al te downloaden in de appstore. Downloaden?

Ik schreef een nieuwsbrief voor zowel Rapid als Olieservice Zuid. De toon van Rapid is iets formeler dan die van Olieservice Zuid, maar omdat het om tamelijk technische onderwerpen gaat, heb ik ervoor gezorgd dat de inhoud voor beide nieuwsbrieven gemakkelijk leesbaar is (naar de mening van garagehouders als doelgroep). Lees het hier

Rapid & Olieservice Zuid

Masters in Strategy begeleidt (startende) ondernemers bij het maken van de juiste keuzes voor hun bedrijf. Omdat er de afgelopen jaren talloze ondernemerscoaches zijn verschenen, is het een uitdaging om hierin onderscheidend te zijn. Het viel me op dat veel van deze coaches voornamelijk benoemen hoeveel ervaring ze hebben en dat ze weinig aandacht besteden aan vraagstukken waar ondernemers mee zitten. Best bijzonder, want de gemiddelde ondernemer is helemaal niet op zoek naar hulp of een coach, die kan het tenslotte allemaal zelf! Leuke uitdaging om te schrijven vanuit de behoefte van de doelgroep (terwijl die deze behoefte dus niet voelt). Lees het hier

Masters in Strategy