Copywriting

Teksten schrijven over je eigen kunnen is geen eenvoudige opgave, al helemaal niet als je niet hebt onderzocht wat je doelgroep wil lezen. Bovendien vergt het tijd en focus; datgene waar je doorgaans al een tekort aan hebt. Het uitbesteden van je tekst (webteksten, nieuwsbrieven, campagnes, blogs, wat maar nodig is) is echter best een stap, want hoe kan iemand die jouw bedrijf niet kent nou op papier zetten wat er in jouw hoofd zit? Dat lukt me. Echt. Bel me, vertel me en bepaal zelf! Referenties lezen of zien wat ik zoal heb geschreven?

Mijn aanpak

Briefing - we bespreken de opdracht en spreken een prijs af 

1.

Ik ga aan de slag en lever de eerste conceptversie bij je aan 

2.

Ik verwerk eventuele feedback en ga aan de slag met de definitieve versie 

3.

Done!

4.

Wat ik je tijdens de briefing vraag

Wat is het doel van je tekst en voor wie is deze bedoeld?

1.

Om wat voor tekst gaat het (per type tekst verschilt namelijk de schrijfstijl)?

2.

Wat zijn jouw ideëen over de lengte van de tekst en hoeveel informatie is al beschikbaar?

3.

Welke schrijfstijl hanteert jouw bedrijf, is er sprake van een stijlgids?

4.

Eenmalige opdracht​en

 

Moeten er teksten geschreven worden die het liefst gister al klaar zijn? Bijvoorbeeld:

  • Webteksten 

  • Tekst voor een online of offline campagne 

  • Tekst voor een flyer/ brochure/ folder

Periodieke opdracht​en

 

Heb je teksten nodig die per periode aangeleverd dienen te worden, dan kan ik je hier ook bij helpen. Denk aan:

  • Een maandelijkse nieuwsbrief

  • Blogs

  • E-mails 

  • FAQ

  • Andere contentuitbreiding aan de hand van een contentstrategie- of kalender